Ikut

Tuesday, September 13, 2011

LAYAN SELERA TEKAK

Alhamdulillah percutian sambil beraya ke rumah sedara mara dan rakan2 fb telah tertunai sudah. Percutian yang bermula dari 10 hingga 12 September 2011 memang best sangat dan akan CK cerita dalam n3 yang lain sebab gambar2 yang CK snap brada dalam kamera yang entah kenapa meragam rosak lah pulak. Sementara kamera tu di baiki CK lampirkan disini mana2 gambar yang di ambil menggunakan nset.

Sewaktu percutian tinggal di rumah adik ipar kat Selayang. Sekali tu ronda2 kat area Nakhoda singgah makan nasi ayam yang memang dari jauh nampak menyelerakan. CK tidak begitu suka sangat nasi ayam kecuali ianya nampak begitu menguji selera. Nasi ayam yang CK dan anak2 makan tengahari tu memang sedap kiranya memenuhi selera lah konon hehehe..

walaupun presentation memang tak menarik tapi sedappp..!!!


kelembutan nasi yang boleh di makan begitu saja menarik selera ayamnya pun tak kering

******

Dalam perjalan pulang ke Penang singgah kat tepi jalan beli lemang tapi sayang rendang belum masak lagi kata penjual lemang tu. Apa2pun beli juga 2 batang yang setiap satu berharga RM10.
Dalam hati tertanya tanya kat mana nak beli rendang ready made sebab kalau bab nak masak sendiri memang dah malas maklum ler penat pulang bercuti. Sewaktu singgah berehat dekat R&R ada kios kat situ yang menjual kuih2 melayu lama dan ada juga di jual berbagai jenis rendang dan yang mendapat perhatian selera CK ialah rendang tok. Akhirnya 200gm rendang tok yang di jual RM4 100gm telah berada dalam bonet kereta. Sampai saja di rumah malam tu lemang dan rendang yang di makan untuk dinner...Alhamdulillah rezeki CK dapat makan lemang dan rendang yang sedap maka tertunai juga hasrat nak makan lemang raya tahun ni.









No comments:

Post a Comment