Ikut

Wednesday, May 25, 2011

KOLEKSI TEMAN DI DAPUR

Sebelum masuk tidur chekiah akan publishkan N3 yang sebelum ini chekiah simpan dalam folder peribadi maklum ler sebelum ni blog chekiah ni dah lama tidak di kemaskinikan asyik berface book sehingga tak mempunyai masa yang cukup untuk jengah kat sini jadi sekarang ini chekiah akan masukkan ke dalam blog agar senang untuk di perhati sesekali tak der ler bersepah sepah di pc chekiah ni.

brangan yg di order dari kawan dan pemberiannya

masa tu kat fb rmai yg brkisah ttg nozzle dan Puan Julia tlh tlg belikan
tp alahai blm ada ksmptn menggunakannya tp bila dah tiba masa akan di gunakan juga

Barang-barang di atas chekiah order dari Puan Julia kawan chekiah yang begitu baik hati untuk membeli dan menghantar kepada chekiah. Disamping itu Puan Julia juga telah mengirimkan cupcake perasa pudina (buatan nya sendiri), gula kelapa dan sargon dan dengan murah hati juga dia telah menghadiahkan casserol (mangkuk tahan panas) ..terima kasih daun keladi yer puan..

tak trtahan nengok di sebuah kedai kat area rumah hehe...

Barang2 di atas plak chekiah "ter"beli(maksud "ter" ialah tak sengaja hehe) masa dalam perjalanan untuk beli barang dapur...ingat nak tinjau2 jer tengok apa yang ada kat kedai tu sekali keluar dari kedai encik somi geleng2 kepala, chekiah jungkit-jungkit bahu kata kat dia "mana ai tahu barang2 ni yang nak ikut ai balik" sempat lagi bagi alasan yang tidak manasabah hahaha...Loyang muffin siap bercorak tu memang cantik begitu juga loyang pie yang siap kat tepi ada lekuk...loyang kek/roti yang bentuk panjang, muffin cup dan juga 2 biji gelas yang memang chekiah buat penambahan koleksi untuk posing minuman.


mixer faber merupakan peneman baru dalam pembuatan kek & kuih
mixer@pengadun Faber ni chekiah beli dengan tidak sengaja hehehe mesti pening orang nak faham mana der beli dengan tidak sengaja. Al-kisahnya semasa chekiah nak beli sebuah kipas meja di salah sebuah kedai elektrik di kawasan Bukit Jambul chekiah telah ternampak mixer Faber ni dan bila di belek2 harga RM899/- chekiah senyap saja sebab hajat hati kalau cukup ongkos teringin nak dapatkan mixer jenama Kenwood yang berharga 2K keatas. Waktu di kaunter pembayaran penjual kat situ beritahu bahawa 3 hari dari tarikh hari itu kedai mereka akan adakan jualan murah dan mixer Faber yang chekiah lihat tu akan di jual dengan harga RM599/- Dengan terkulat-kulat minda chekiah berfikir perbezaan harganya ialah RM300/- maka per lagi chekiah pun sesiap booking dan akhirnya tersengih chekiah pada 3 hari yang berikutnya mixer Faber ni dengan rasminya menjadi milik chekiah hehehe. Chekiah tidak lah terdesak sangat nak dapatkan mixer baru sebab mixer yang lama pun masih elok dan telah banyak berjasa pada chekiah so sekarang dedua pun masih chekiah gunakan...untuk mengadun adunan yang sedikit chekiah guna yang lama dan nanti bila hari raya boleh lah guna yang besar sebab selalu hari raya adunan yang di gunakan selalunya melebihi dari satu adunan..tu lah alkisahnya ~the end~

klau tak der yg lama masakan ada yg baru...dedua msh menjadi teman baik

4 comments:

  1. memang...kalau ke kedai alatan dapur, memang leka. menyebabkan TER beli itu & ini...hihi.
    Saya pun begitu :)

    ReplyDelete
  2. sy pun selalu mcm tu kak ada ja yg nak ikut balik btw kak duk area mana?

    ReplyDelete
  3. stended ler kasih owang pompuan ler katakan...

    ReplyDelete
  4. Chik Mimi brtmbah naik tocang bila guna duit sndiri rasa nk angkut ltk kedai tepi rumah :) kak kay tgal kt georgetown p.pinang

    ReplyDelete