Ikut

Thursday, June 2, 2011

BILA ADA KESEMPATAN MEMBELI

Awal pagi semalam atau kemarin ada terima panggilan rakan dari Johor yang sedang berada di Kuala Lumpur. Borak punya borak dapat tahu yang dia ada singgah ke kedai Bake With Yen untuk mencari barang2 keperluan bakingnya. Tetiba teringat 9hb May itu hari masa dalam rangka menghantar anak ke kampusnya di Gombak sempat juga pergi mencari kedai pembekal yang terkenal di kalangan orang-orang yang suka memasak terutamanya membuat kuih dan kek.


Bake With Yen (KL) Sdn Bhd
No. 30 & 32, Persiaran Puteri Satu
Bandar Puteri
47100 Puchong, Selangor Darul Ehsan
(Opposite GIANT Hypermarket, Bandar Puteri)
Tel: 03 – 8060 1828
Fax: 03 – 8061 0828

Pertama kali mencari memang rasa macam dah nak fade-up. Dengan berpandukan alamat yang chekiah dapati dari laman sesawang kedai tu kita orang siap guna GPS dan tak tahu mana silapnya tak jumpa juga...selepas berlegar legar berdekatan dengan Giant dan selepas bertanya orang baru lah dapat menjejaki kedai pembekal ni. Huhhh...tempatnya takder ler berdepan dengan Giant dia ketepi sikit dengan Giant berhampiran dengan Public Bank. Lebih kurang sejam mencari baru berjumpa maklum ler 1st time tapi sekarang dah tahu senang ler bila nak pergi tuju terus jer tanpa buang2 masa lagi hehehe..

Dekat area Kuala Lumpur memang ada beberapa outletnya tapi chekiah berhajat sangat nak pergi ke kedai utamanya nak tengok tempatnya camner. Masuk jer ke dalam kedai tu terlopong chekiah tengok serba mak nenek barang2 keperluan untuk membuat kuih, kek & mendeco terdapat disitu. Bahan-bahan asas masakan juga ada di jual di samping loyang atau acuan yang beraneka jenis. Kalau nak tahu boleh ler pergi sendiri tengok bagai nak gila di buatnya hehehe

Disebabkan banyak masa terbuang mencari kedai maka waktu nak membeli dah tak cukup sebab hari dah beransur petang karang nak pulang ker Selayang meraba-raba pulak. Ini lah barang2 yang sempat chekiah capai dan dalam hati mestilah berkata kata "ada kesempatan, cukup fulus mesti datang lagi" hehehe

turn-table & loyang@acuan baru yang di miliki


paper cups, minyak jagung, baking brush, mangkuk lompang & redai kuih


ceri merah, hijau dan decorating sugar


jam nenas, serbuk koko, chocolate chips, tepung pizza & tepung cup cake 

2 comments:

  1. akak pun suka masuk kedai bahan2 kek ni...best je membelek2 segala macam acuan dan melihat paper muffin cup.

    ReplyDelete
  2. tul tu teruja betul tp klau nk puaskan hati kena ambik masa lama2 klau kejap2 cm CK alahai smpai skrg dok teringat ingat :)

    ReplyDelete