Ikut

Saturday, June 18, 2011

ALAHAI SATAY!


Nama Restaurant : Ah'Basri Asian Satay
Ah'Basri Food Sdn Bhd
D'piazza Mall
Bayan Baru
Penang

Cite sal N3 tertunggak lah plak hehe.

Story ni memang dah betul2 lama rasanya 2 bulan lepas hahaha sekarang baru teringat nak berkisah disini tu pun sebab tetiba teringat akan kelembutan satay yang disajikan disitu. Waktu tu memang terlupa bawa kamera jadi sempat snap 2 pinture jer tu pun menggunakan handphone, tapi tu lah 1 daripada picture pulak kelabu tak jelas. Kalau bawa kamera mestilah story ni on blog wall tepat pada masanya hehe..

CK cuba cari laman sesawangnya tapi kuar ayat "coming soon". Mungkin diketika cerita tentang restauran ni tersadai kat sini restauran tu telah pun berpindah tempat sebab waktu makan itu hari ada terdengar juga ownernya berbual dengan salah sorang pelanggan mengatakan bahawa tempat waktu tu tak ramai pengunjung maklum ler bangunan baru. Nanti kalau berpeluang pergi ke restauran ni lagi bolehlah snap picture banyak2.

Dari nama restauran mestilah dapat di jangka bahawa mesti ada bermacam macam jenis satay kat sini kan. Memang betul tersenarai berbagai perasa satay yang disediakan tapi yang menariknya ada juga set nasi bersama satay, maksudnya daging satay tu dijadikan lauk bersama berbagai jenis nasi kat situ. Nasinya plak mak datuk memang lembut dan sedap dan boleh di makan begitu saja.

Malam tu CK dan encik somi memilih nasi lemak satay ayam dan satay daging. Saiz sataynya pun besar dan sememangnya dapat mengenyangkan perut dan yang paling buat CK teringat ingat ialah kuah kacangnya dimana struktur kacang di mesyin halus cukup berpalut bila di golek2kan satay kedalamnya.

Harap2 dapat lagi pergi ke restauran ni..insyaAllah.

6 comments:

  1. huhuhuh..sedapnye.. nasi ayam lg.. sate lagi... best2.. kenyang perutsatu hari kalo dpt makan ni CK.. hehe

    ReplyDelete
  2. waduh menyelerakan sungguh..kalau mkn nasi pun dah kenyang..ni ada satay lagi...waduh mmng kenyang abes...hehehehe..

    ReplyDelete
  3. wah kak K cheq yg duk dekat pun tak p lagi

    ReplyDelete
  4. btul tu sha...kena 1 set ni trus trsandarrr..:)

    ReplyDelete
  5. tu ka mimi...xtau ler cmna kak leh trsosat kesitu hehe

    ReplyDelete
  6. sedapnya ck...
    ck...ni email akak
    kasihredha@yahoo.com

    ReplyDelete