Ikut

Sunday, April 24, 2011

AISKRIM


Cuaca petang di tempat tinggal chekiah semenjak dua menjak ni asyik panas berbahang hingga kedinginan dari alat penghawa dingin dan kipas pun kurang terasa. Orang dulu-dulu selalu percaya sekiranya keadaan panas berbahang begini tandanya hari akan hujan tapi bila chekiah perhatikan kekadang betul kekadang tak betul hehehe apa2pun kuasa turunnya hujan bukan terletak pada keadaan cuaca tapi kepada maha pencipta alam maya ini.

Tengah bergolek depan tv dengan anak-anak tetiba terdengar bunyi lagu "panddle pop.." dari penjual aiskrim yang lalu di hadapan rumah apa lagi "menerpa"(meluru) lah chekiah bersama anak-anak ke luar rumah untuk membeli aiskrim dan hasilnya tudiaaa sekali beli hehehe. Chekiah kalau membeli aiskrim mesti beberapa jenis untuk disimpan di dalam freezer untuk di layan bila2 terasa dahaga. Congak pi mai pi mai semuanya beharga RM17.30. Untuk anak-anak chekiah kasi sorang 1 jer tak leh lebih2 tak elok untuk gigi...emak lebih takper hahaha..jom makan aiskrim.

4 comments:

  1. aslmkm..slm ukhuwah..wah..sedpnyer..bak ckit aiskrim tu kak?:-)nice blog....

    ReplyDelete
  2. hahaha...mak makan byk tak rosak gigi...kalau anak2 tak leh banyak kan...nanti sakit gigi :)

    ReplyDelete
  3. wslm umi & slm ukhuwah juga tuk ummi. meh ler ummi ada lagi dlm esbok. tks sudi lawat blog akak yg x sepertinya :)

    ReplyDelete
  4. camtu ler nmpaknya kasihredha hehehe ciplak bulat2 ayat2 yg pernah kita dgr masa kecik2 dulu. tks singgah blog chekiah yer!

    ReplyDelete